مشروح پست

بهینه سازی ساختار سایت (قسمت دوم)

استفاده از تگ DESCRIPTION

تگ توضیحات به گوگل و دیگر موتورهای جستجو توضیح مختصری دربارة آن صفحه می دهد. این بخش می تواند شامل چند کلمه کلیدی یا عبارت باشد. این بخش ممکن است از یک جمله تا 2 پاراگراف باشد. این تگ به همراه تیتر در میان تگ head قرار می گیرد.

بخش های تگ توضیحات بسیار مهم هستند؛ به دلیل این که گوگل به کاربران خود، صفحاتی را که مربوط به جستجوی آنها است را نمایش می دهد. برای همین داشتن تگ توضیحات یگانه در هر صفحه سایت، به امتیاز شما در نتایج جستجو کمک می کند. همچنین نوشته های این تگ در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می شوند.

کلمات جستجو شده توسط کاربر، در تگ توضیحات به صورت درشت نمایش داده می شود، و این به کاربر کمک می کند که آیا این سایت با خواسته او مطابقت دارد یا خیر!

شیوه های مناسب برای تگ توضیحات سایت

1. مختصری از مطالب سایت را قرار دهید – توضیحی بنویسید که هم مفید باشد و هم کاربر را شگفت زده کند. زیرا آنها این بخش را نیز در نتایج جستجو مشاهده می کنند.

اجتناب کنید از:

- نوشتن توضیحاتی که به مطالب سایت شما ارتباطی ندارد.

- نوشتن توضیحاتی مانند: این صفحه یک طراحی سایت است یا این صفحه در زمینه طراحی سایت است.

- پر کردن بخش توضیحات با کلمات کلیدی.

- کپی کردن تمامی مطالب صفحه و قرار دادن در این بخش.

2. استفاده از توضیحات یگانه برای هر صفحه – داشتن تگ توضیحات متفاوت برای هر صفحه، به کاربر و گوگل کمک بسیاری می کند. مخصوصاً زمانی که کاربر تمامی صفحات شما را با استفاده از site:yourdomain.com. جستجو می کند. اگر سایت شما شامل صدها یا شاید هزاران صفحه باشد، این تگ در انتخاب صفحات به کاربر کمک شایانی می کند.

اجتناب کنید از:

- استفاده از یک تگ توضیحات در تمامی صفحات سایت.