مشروح پست

بهینه سازی ساختار سایت (قسمت سوم)

اصلاح ساختار آدرس های سایت

شاخه بندی درست مطالب، و اختصاص نام مناسب به فایل های سایت، نه تنها به سازمان یافتگی سایت شما کمک می کند، بلکه به موتورهای جستجو کمک می کند تا به راحتی مطالب سایت شما را به دست آورند. همچنین به کاربرانی که می خواهند لینک به سایت شما بدهند نیز کمک می کند.

آدرس هایی مانند مثال بالا، می توانند گیج کننده باشند. کاربران ممکن است برایشان سخت باشد، که چنین آدرسی را به خاطر بسپارند. این لینک به طور غیر حرفه ای طراحی شده، و بسیاری از بخش های آن غیر ضروری هستند. در صورتی که کاربران با نوشته مورد نظر شما به شما لینک بدهند و آن لغت در لینک هم باشد، از نظر موتورهای جستجو آن سایت حاوی اطلاعات سودمند در این زمینه است. تا این که آدرس، از اعداد تشکیل شده باشد.

اگر به یاد داشته باشید، آدرس صفحه هم در نتایج جستجو نمایش داده می شود و در صورتی که کلمات مناسب در آدرس شما باشد، این می تواند دلیل خوبی برای کلیک کاربر روی آدرس شما باشد.

گوگل انواع ساختارهای آدرس وب را پشتیبانی می کند. حتی آنهائی که پیچیده هستند. ولی داشتن ساختار سایت ساده، هم به کاربران و هم به موتورهای جستجو کمک می کند. بعضی از صاحبان سایت آدرس های داینامیک را به استاتیک تبدیل می کنند، که این بسیار خوب است، ولی در صورتی که به درستی انجام نشود، ممکن است مشکلاتی را برای ربات های گوگل به وجود آورند. برای انجام این کار حتماً در زمینه ایجاد آدرس های بهینه برای موتورهای جستجو تحقیق کنید.

شیوه های مناسب برای ساختار آدرس

1. از کلمات در آدرس استفاده کنید. – آدرس های شامل کلماتی که به مطالب و ساختار سایت شما مربوط اند. گشتن در سایت شما را برای کاربران آسان تر خواهد کرد. کاربران می توانند آنها را به خاطر بسپارند و یا حتی به آن لینک هم بدهند.

اجتناب کنید از:

- استفاده از آدرس هائی که از بخش های غیر ضروری استفاده کرده و یا شامل اعداد است.

- استفاده از آدرس هایی مانند Page1.html

- استفاده بیش از حد کلمات مانند: طراحی سایت- طراحی سایت- طراحی سایت

2. ساختار شاخه های ساده – با استفاده از شاخه ها، محتوای سایت خود را برای کاربران بهینه کنید، تا آنها دقیقا بدانند که در کدام بخش سایت شما هستند.

اجتناب کنید از:

- استفاده بیش از حد دایرکتوری ها مانند «شاخه1/ شاخه2/ شاخه3/ شاخه4/ ...»

- استفاده از نام شاخه ای که به اطلاعات سایت شما مربوط نیست.

3. ایجاد یک نسخه از آدرس برای محتوا – از چندین آدرس برای رسیدن به یک مقاله استفاده نکنید، اگر چند آدرس منتهی به یک مقاله دارید با استفاده از redirect-301 همه را به یک آدرس واحد انتقال دهید.

اجتناب کنید از:

- دسترسی به صفحه هم از طریق زیر دامنه و خود دامنه مانند: subdomain:yourdomain.com/page.html

- تبدیل آدرس های بدون www به www.yourdomain.com

- استفاده از حروف بزرگ در آدرس ها